Thursday 5 June 2014

覇王別姫 漢楚の戦い/Classical Chinese Opera/T.G.I.Fridays


2月くらいに
『さらばわが愛~覇王別姫』を見てこの間駅でこのポスターを見かけて是非見てみたいとおもって生まれて初めての京劇をみてきました。

I watched 'Farewell My Concubine' in February. It was such a nice movie about Chinese history and art. I was amaze by its quality and at the same time, I was so disappointed by Japanese movies' qualities.... Anyway I came across this poster at a station and I took a second look. I was excited about this chance to watch the classical Chinese opera with my eyes!!! 


中国語がわからないのがすごく残念だったけど、衣装は綺麗で、音楽は生で演奏していててすべてが綺麗でした。

女性役も男性が演じていると思うんだけど、女性よりも美しいのではないかと思った!
男性の声も綺麗だけど、女性の声は本当に綺麗でどうやって出しているのかすごく気になった。

帰りに他のお客さんがゆっていたとおり、自害するときの演出がわたしてきには新鮮でよかった!

きっと、ひとつひとつの手の仕草に様々な意味があるんだろうなとかおもって、
中国史は大学受験のときに少しやったけれど、まったく覚えてなくてもっと知ってたらもっと興奮できたのになあとか、ちょっと反省し、なにに対しても知識があるとより楽しめるんだなーっとおもった日でした。

この間の劇団四季「リトルマーメード」の時とは違って年配の方が多かったかな。


観劇中にお腹がなるくらいお腹減っていたわたしは、T.G.Fridaysでお腹をいっぱいに帰りました。


It was pity that I couldn't understand Chinese so I had to look at subtitles on screens, but the opera itself was amazing. Everything was just BEAUTIFUL! The music was on live and the sound was really authentic. 
As far as I know, performers are all men even women's roles, but I doubted my eyes cause they looked actual women. I thought they might be more beautiful than actual females haha.
Their voice was beautiful as well. I was curious how they manage to make the sound.

I imagine every single movement of their hands and foot has many meanings. I might be able to enjoy more if I knew them or more Chinese history.... although I studied a bit of it for my exam of a uni exams. 

Since my stomach was growling during the performance, I went to T.G.I. Friday to satisfy my greedy stomach hehe
To be honest, I was surprised by the fact there is a T.G.I. Friday in japan. Again, Japan has everything especially from America hahahahahaha 



この写真以外にも、チキンフィンガーとシーザーサラダもシェアして、お腹はちきれそうだった!
こんなザ・アメリカンっていうご飯久しぶりに食べてテンションあがりました!一つ思ったのは、飲み物の炭酸がめっちゃ弱かったこと。友達は日本の炭酸は弱いってゆっていたけど、ほんとにそうなの~??セブンアップとかただの砂糖水みたいな感じだったけど・・・笑

I was really full because I had chicken fingers and caesar salad. I did enjoy the junky American food a lot :)!!!!
One question about JP T.G.I. Friday is that their fizzy drinks were not actually fizzy..... I had a glass of Seven ups and that was like just normal water with sugar.... hahahaha


No comments:

Post a Comment