Wednesday 30 April 2014

My first NARS haul



The other day I did a proper cosmetic shopping at a NARS shop for my first time in my life!!!
Thinking back about my cosmetic life, I started to wear makeup when I was 15. Since my mom is not a cosmetic woman, I had no clue how I should wear makeups. Back at that time, gradually my friends started to wear makeups and then I imitated them. There are soooo many information about makeups in magazines and on the internet. I did look at them but I was not that much into it. I really liked to get makeups by someone. haha
There is a limit for a high school girl to buy cosmetics. I bought relatively cheap stuffs. Since I was really busy to study most of time in a high school, I seldom wore makeup. After I entered my uni, the situation didn't changed dramatically maybe because my uni is for women. These means I have a lot of cheap cosmetics which I bought a long time ago. I know I shouldn't use them but I just can't throw them away. I kida feel I out to use them up. Even though occasionally i bought some cosmetics, I haven't done like going to a proper shop and listening to cosmetics information just for buying beauty stuffs. Normally I bought them at a duty free shop in an airport. So it was really exciting moment for me to sit down a chair inside a bright shop and got some demonstration by a stuff. 

 この間生まれて初めてNARSのお店でお化粧品を買いました!私の化粧人生?を考えてみると、化粧をし始めたのは15歳の時。ママはあんまり化粧をするタイプの人じゃなかったから、どうやって化粧すればいいのかなんて全然わからなくて、でもその時期ちょうど周りの友達がだんだん化粧をするようになってきて私も彼女たちのまねをするようになりました。化粧に関しては雑誌にもインターネットにもすっごくいろんな情報があるけれど、それを研究するってほど興味関心はなくて、ただただ友達とかに化粧をしてもらうのが私のひそかな楽しみでした笑
高校生が買える化粧品なんてただがしれてて、安いものを買ってたな~高校生の半分くらいは勉強で忙しくて化粧はあんまりしてなくて、そんな状況は大学にはいっても変わらなくて(たぶん、女子大に入ったからかな・・・笑)だから今でもいっぱい高校生の時に買ったやすい化粧品が残ってるんだよね。使わない方がいいってしってるんだけど、もったいなくて使いきらなきゃいけないっていう義務感のもと最近使ってます。大学に入ってからももちろん時々化粧品を買ったけど、ちゃんとお店に行って化粧品を買うなんてしたことなくて、いつもだいたい免税店でちゃちゃっと買ってたから、明るい店内で椅子に座ってお店の人に試してもらうっていうことにわくわくしました(゜゜)




The main reason why I went to a NARS shop this is that to get a dark, matte, red lipstick and a bronzer. To be honest, I didn't know an existence of a bronzer before I started to watch Zoella's vlog. For an Asian, my skin is a bit pale. Right after I put foundation on my face, I look like a sick girl. I thought it might be a good idea of using a bronzer to be more healthy looking.  
I have few red lipsticks but recently I've been feeling that they don't suit me.... Again while I was watching Zoella's videos, I really wanted to get a very dark, matte one like she often uses. The main problem is that some products she uses are not sold in Japan... :( I showed a pic of what I liked the most to a stuff and he pick one for me!

今回NARSに行ったのは赤リップとブロンザーを買うため。実は私Zoellaって名前の子のyoutubeを見るまでブロンザーという存在をしらなかったんだけど、ちょっと色見があまりない私の肌を健康的に見せるために有効的じゃないかなって思ったの。
赤リップは今何本か持ってるんだけど、なんかあんまり似合ってない気がして・・・これまたZoellaって子のyoutubeビデオを見てたら、その子がめっちゃかわいいリップつけてて、でもそれは日本で売ってないやつだったから、写真を撮ってお兄さんに見せてみたようなやつを見つけてもらったの



NARS, Pure Matte Lipstick 3504



NARS, CONTOUR BLUSH 5181



NARS, Lipliner Pencil 9003 

I was a bit concern about a lipliner pencil.... I just simply worried if I licked it, it would give me some bad effect on my body because I just couldn't accept to lick anything from a pencil.....
However, he draw a beautiful lip line with it for me. I kinda felt as if I was persuaded by him that this lip liner is really good. haha The thing is I have to practice to use this amazing product properly.

あんまりリップライナーってものを好きになれない自分が昔からいて・・・もしも鉛筆と呼ばれるものをなめたら、体になんらかの悪い影響がでるんじゃないかって心配になっちゃうんだよね。
でも、これを使ってお兄さんがすっごくきれいなラインを書いてくれて、いいなってなんだか説得されたような気分になりました笑 これからこのラインをうまく使いこなせるように練習しなきゃ!


NARS, LIP GLOSS N 1671 


He gave me this free sample of their new lip grosses. 
Before he put a bronzer on me, he used this powder to make my skin smooth.
NARS, Light Reflecting Loose Setting Powder 
This powder actually made my skin smooth and bright. Even though I was really tempted to get it, I decided to think about this again. You know just to share this information with you :)

So this is my first NARS shopping haul!
I'm really excited to use them and become pretty me! hahahaha X

新しいNARSのグロスの試供品もらっちゃった!
ブロンザーをつける前にお兄さんがこの
NARS, Light Reflecting Loose Setting Powder 
っていうパウダーを肌がなめらかになるようにつけてくれて、ホントになめらかになったしつやが出たの。買おうかなと思ったけどちょっと今回は考えることにした笑 ちょっとした情報としてね

初めてのNARSでのお買い物はこんな感じ!
はやくたくさん使ってもっとかわいくなろ~っと!あははは

No comments:

Post a Comment